07 oktober, 2005

Fredag igen.

Verkar inte som om det blir nan fotbollskarriar for mig. I onsdags blev det installt pa grund av regn och idag har jag lektion. Och jag som slutat promenera till skolan.

Vet inte hur det ar for er darhemma men har gar tiden ruskigt snabbt for tillfallet. Det kanns ungefar som igar nar nar jag stod vid sidan av dansgolvet pa bar isn`t it och tvekade om jag vagade antra eftersom japanerna sag ut att ha uppvisning i showdans. En ol och fem minuter senare spelade jag huvudrollen.

Igar hade vi vart forsta laxforhor i Japanska, halva alfabetet. Och det satt som en smack. Snart kan jag aven konversera vem som helst. Eller atminstone fraga vems den har bilen ar (kore wa dare no kuruma desu ka?)

Det ryktas om gemensam karaoke i helgen; over min doda kropp att jag gor det igen.

Min raketsnabba utveckling beror till stor del pa att vi kommit igang med lektionerna men aven pa min koreanska flort. Jag vagar dock inte umgas med henne ensam langre sa Hjulio far alltid vara med. I onsdags sa hade vi dessutom sallskap av en som kan svenska killar. Hennes ex heter Joakim och ar tillbaka i Vaxjo. Kan beratta att han inte gillar langdistansforhallanden.

Nar varmen sjunkit och det fanns en mojlighet att kunna forbli torr och frasch borjade regnperioden. Illa.

Sagt och snart gjort; Jag har borjat skriva lite igen, intresset vackt efter mitt mote med Hemingway. Ska forsoka mig pa att baka in recensionen i en berattelse inspirerad av Hemingway. Resultatet kommer att publiceras pa denna bloggs lillsyrra. Hon ar skapad men da det an sa lange endast finns ett verk for beskadning sa ar den hemlig ett tag till.

Cirkeln som skapar porren; Tydligen ar mannen i det har landet oromantiska, mesiga, trakiga, upptagna med jobbet och innehar aven andra egenskaper som kan ses som daliga for forhallandet. Detta gor att kvinnorna garna ger sig ut pa "aventyr" med andra man lite da och da for att halla sig levande. Mannen i sin tur smiter da ivag till narmaste DVD/bookshop och inhandlar porr. Sen sover de atskilda under natten och traffas vid frukosten.

Wayne; Har forstatt att killen ar forlovad hemma i Malaysia sen tidigare och att han gillar det goda livet med flickorna har. Nu har han aven gatt och skaffat sig flickvan. Till och med bjudit hem mamman. Till och med presenterat mig for mamman (hennes reaktion var snudd pa genomskinlig, ingen tvekan om vem hon ville ha som svarson av oss tva). Sen har han kopt en dator ocksa vilket gor att han kan alternera mellan att spela elgitarr och sjunga med datorn, eller kombinera de bada. Sen sover han forstas. Och inget annat.

Dagens ord; wasuremashita - jag kommer inte ihag. Kan exempelvis anvandas vid tillfallen man inte forstar men inte vill erkanna det. Akta da for fragor som; Wakarimashita ka? - Forstar du?. Svart att glomma sant.

Efter texten;

#Jag klarar fyra bollar nu -pa riktigt!

#Jag saknar maten hemma, sa jag saknar den.

#Pa Asian Business Practice ar vi forbjudna att fraga when, why, where, what och how. Idag ska jag vara kreativ och fraga om det finns nagon anledning till det.

#Fatta att Simon Bank, Erik Niva, Robert Laul, Peter Wennman, Olof Lundh, Mats Ohlsson och Johan Esk ar min enda kontakt med verkligheten. Av de japanska nyheterna forstod jag att en stor pytonorm forsokt kaka en krokodil och misslyckats.

#Vad heter tjejen som ar Thelma&Louise tillsammans med Susan Sarandon?