24 oktober, 2005

kort om en vecka.

Har tappat koncepterna helt och har knappt nagon tid alls for detta forum. Ska skarpa till mig

Forkylningen som dackade mig under tre dagar var, forutom en dalig ursakt till att inte rora sig och spara pengar, slutet pa det ljuva livet. nu ar det full rulle hockeyjulle som galler.

Torsdagen var en lang dag och det var ovana ben som ater motte mark och en knappt pakladd kropp som motte kyla. Det har borjat bli kallt (samui) pa kvallstid har i ost. Man kan inte langre ga i t-shirt dygnet runt.

Vill inte kalla mig bokrecensent (tydliggors av att jag inte ens kan stava till det) men har inte JK Rowling gatt fran att skriva glada barnbocker till att lata sin depressiva personlighet drabba stackars Harry och miljoner barn varlden over? For trots allt sa maste ju alla anda kopa boken for att fa veta hur det slutar.

Tillsammans med Hjulio och Wayne avslutade jag kvallen med tva ol och the Supremes pa vart stammishak Popeyes. The Supremes ar ljuvliga. Enastaende.

Fredagen var den dagen da vi efter en oerhort givand lektion i japanska verb och ett ordentligt pass pa gymmet laste in oss pa rummet med "the unfortunate Bauladeire childrens (Titeln stod ingenstans pa engelska men jag har for mig att namnet ar nanstans i narheten." Allt for att ingen skulle kunna locka ut oss sa vi skulle missa jidai matsuri pa lordagen. En japansk homie var dock nara och det var inte langt ifran att Wayne drog med oss andra i fallet men vi var starka. Anmarkningsvart med homien var att han kunde all mojlig slang pa amerikanska men hade uppenbara problem med konversation.

Gissar pa att jag kanske maxar 50 i bank, hur mycket tar du Pierre?

Festivalen var en liten besvikelse men vi stod kvar tills hela paraden passerat. Tog en hel del kort sa ni kan fa se hur stor besvikelsen var.

Njot av Sushi for forsta gangen. Av elva tallrikar sa bestod, av det jag en gang trodde var namnet pa ra fisk, endast en av akvariedjur. Rakorna var bast och hastkottet samst.

Under en spannande shoppingrond sa kom Hjulio pa den lysande ideen att vi borde ha hatt; sagt och gjort. Med varsin hatt gled vi sedan runt pa stan med kanslan av att vi var yakusai (japanska maffian).

Kvallen inneholl; Okand siffra ol, 4barer, en flaska rodvin, en nattklubb, en hog siffra nya bekantskaper, dart, kokade bonor, Irlandsk livemusik och stagejump for att sedan sluta i ett gammalt japanskt hus utan dusch i ett prostitutionskvarter. Ett fatal bilder finnes.

Att jobba ett sjalvvalt antal kvallar i veckan och fa ett tusental dollar for besvaret varje gang som man upptrader och sen dessutom ha alskare som betalar klader, hyra, mat, smycken samt allt annat man kan tanka sig. Ja visst skulle jag kunna tanka mig att bli geisha.

Jag fick alltsa sovplats. En irlandare och en thailandsk amerikanska var sa snalla och lat mig sova over och tog mig sedan runt i stan for lite mycket turistande under sondagen. Egentligen inte vad ett omt huvud och bakismage behovde men det var riktigt trevligt. Ett fatal bilder finnes aven har.

Dagen ord; Taihen demune - What a pity, isnt it. Anvands sallan av Japanerna men jag anvander det konstant nar de har problem.

Efter texten;

#Bildlank kommer upp imorn vid introtexten.

#Gymmet borjar redan ge resultat.

#Fotboll pa onsdag - hort den forr?