27 oktober, 2005

Bilder uppe

Har da antligen lyckats lagga upp lite bilder. Da jag inte forstar hur man laddar ner program pa japanska och darmed var tvungen att klicka in alla bilder en och en sa tog jag inte med alla bilder, tryckte in de som kunde tankas vara intressantast. Festivalen var, som ni kan se, inte sadar jattekul.

Bildkommentarer; http://pg.photos.yahoo.com/ph/jimdoesjapan/album?.dir=/8435&.src=ph&.tok=ph9hw1DB.mbg5mb1

Forst ar det bara den trakiga festivalen dar de borjade for ett antal ar sedan och gick sedan i kronologisk baklangesordning. Mojligt att bilderna blandats lite eftersom jag glomde bort vilka bilder jag laddat in.

Ar ocksa forstaende nar det kommer kritik angaende min lite taffliga positionering.

Sen ar det lite kort fran var utekvall; Bilderna ar pa mig, Hjulio, Juha och Wayne. Det blir roligast om ni sjalva far gissa vem som ar vem. Hattarna kommer anvandas vid varje utgang framover. Bor tillaggas har att den hogre stapeln sushitallrikar ar min.

Ar lite besviken pa att vi inte tog kort pa rodvinet och de Irlandska liveartisterna. Vad galler min konstant heloppna mun sa har jag inget annat forsvar an att jag var pa bra humor. De suddiga och missriktade bilderna ar jag inte skyldig till, de ar tagna av min rummis.

Slutligen lite dagen efter; forst de snalla manniskorna som gav mig tak over huvudet, Byron, Nouka och ett tredje namn. Sen under min sightseeing; tyvarr hade jag valdigt daligt batteri i kameran da sa jag blev tvungen att vara selektiv i mitt fotograferande.

Tur att mina fotografer var daliga med zoomen, annars hade det kunnat synas att mina ogon inte var pa det basta humoret.

Siktar fortfarande pa att inhandla en kamera, det tar bara lite tid.

Dagens ord; Sweden kara kimashita. Demo, ima; Nihon ni sundaeimasu- Jag kommer fran sverige men nu bor jag i japan. Kan anvandas inom de flesta omraden, jag anvander den valdigt ofta nar jag ger exempel pa min japanska eftersom det ar den absolut langsta sammanhangande forklaringen jag kan ge.

Efter texten;

#Fotboll igar- De var kvicka, tekniska och manga. Dessutom oorganiserade och ickespelintelligenta. Jag var forvanad, oteknisk, langsam och uppmarksammad. Strackte mig dessutom i vanster baksida lar.

#Oskaka till helgen- storstaden ska foraras ett besok imorn och vi planerar att ga direkt fran morgontaget till var skolfestival. ajajaj.

#Langweekend med mojlig utflykt till nasta helg.

#Lotterivinster efterlyses

#Inte kan de val begara att vi utbytesstudenter ska gora laxorna?