08 november, 2005

Langhelgen med folje.

nya bilder; http://pg.photos.yahoo.com/ph/jimdoesjapan/album?.dir=/5f4f&.src=ph&.tok=phfWE6DBmYRrzjkV

Den gode buddhisten i mig har jobbat pa bra. Trodde inte att jag skulle klara mig sa enkelt under fem dagar utan Internet. Tydligen sa har jag slappt aven det attachmentet.

Onsdagen var dagen da vi slappte allt och akte till Kyoto istallet. Hann konstatera att det finns ett bra utbud for shopping har innan vi borjade dricka ol. Traffade svenskar och drack mer ol. Helt otroligt vad man ar lattroad.

Provade emperors palace i morkret. Inte att rekommedera. Hjulio paxade for att inte vara blottare, jag for att inte vara skoluniformstjej.

Tredje november var det ”culture day”. Skojar inte nar jag sager att det var mer underhallande att kolla pa utstallarna an pa utstallningarna nar vi besokte Kyotos designuniversitet. De har kidsen kan verkligen kla sig annorlunda. Provade aven en teceremoni; kan saga som sa att jag aldrig tanker sitta ”pa” mina ben igen, fick totalt blodstopp och misstankte for en kort stund att jag var forlamad.

Nat ar snett nar de på sina loppmarknader tar mer betalt an vad varan skulle kosta i affaren.

Som den gode studenten jag ar sa lyckades jag sortera lite bland mina japanskaanteckningar, nu galler det bara att forsoka lara sig nagot ocksa. Den som har ett bra tips pa hur man tranar minnet; tveka inte, beratta.

Vi har lyckats med var forsta forfest; och jag skulle vilja kalla den en lyckad sadan. Det enda jag haller som misstanksam infor fortsatt forfestande ar att jag forstatt att manniskor har ar lite kinky nar de far tillfalle (bilder finnes). Vi provar igen pa lordag. Da den ultracoola klubben vi tankt besoka inte svarade pa vara telefonsamtal sa blev vi kvar pa Popeyes, och det ar inget negativt i det.

Har lyckats charma lararna; aterigen ar det de vilda chansningarna de kallar analysformaga och imiterade berattarstil som gatt hem. Om jag nagonsin blir intervjuad i samband med bocker sa ska jag saga att det ar de lyckliga manniskorna som skriver de tragiska bockerna ocksa for de deprimerade manniskorna har antagligen battre saker for sig an att agera kvacksalvare.


Jag har inte berattat sa mycket om Buddhism.
-Nar du kom en kvart for sent, knappt ursaktade dig och dessutom nar du val kom in drog ett daligt skamt genom att slacka lyset. Da ska du veta att jag funderade pa vad puckot holl pa med.
Har kan man pasta att den gode Paul Jaffe blev lite tagen. Jag kande sjalv att jag gick lite hart at honom, vi ar ju inte direkt bastisar.
-Da slog det mig; jag ar sur, varfor ar jag sur? Jag tankte igenom situationen och borjade skratta for mig sjalv.
-Vad ledde det till da?
-Det ledde till att jag lugnade ner mig, blev mer intresserad av lektionen och kan annu inte sluta le.
-Sa du pastar alltsa att du fick ut allt det har av att stanna upp och analysera dina tankar.
-Japp, precis sa.

”Mindfulness” i det har fallet handlar om att vara medveten om sina egna tankar, att stanna upp och fundera over varfor man ar pa ett visst humor eller kanner pa ett visst satt. Kan vara ganska bra att gora om man haller pa att spara ur for en skitsak; tex sena larare som vill latta upp stamningen. Notis; konversationen ar forkortad och forvrangd, ni behover inte oroa er for att jag blivit som killen i filmen. Jag skriver bara brevet.

Veckan ord; Ichiban Ice creamou (lite osaker på den stavningen) ga daisuki desu – Glass ar det jag gillar bast. Anvandningsomradena ar sa manga att jag inte skulle kunna gora frasen rattvisa genom att bara namna ett.



Efter texten;

#Kamera – nu har jag en egen.

#Lost in translation – se den! Vissa grejer stammer och andra ar galna fordomar.

#Lyckades tom ha en bakisdag; tre filmer, tre liter cola och pizza little party.

#Lolita; Nabokov berattar en saga i stora ord – passionerat och fruktansvart.

#Min meditation har inte varit densamma sen jag lyckades na fram till alla vanstallda ansikten i ”sjatte sinnet”

#Jag har annu inte gett upp gymmet men funderar starkt pa att skippa bolltrollandet nu under vintern.


#Lyckades precis losa lite prepaido cardo for bussen och skolkafeterierna, nu ar det utgiftsstopp den har manaden.