10 juli, 2006

F -för framtid, fuck off och filmer


Jo, nog var det så att jag skrattade lite, smålog sådär i smyg samtidigt som jag såg den störste vandra ut för gott utan att ens slänga en blick mot den guldskinande pokalen. Det blev på något sätt en alldeles för stor chock, han, den överlägset bästa av de bolltrillare jag vuxit upp med, hade reagerat instinktivt och satt pannan i bröstet på en clown, en förvuxen snorunge, en...vinnare.

Det bara kom sådär lagom stillsamt och utan att jag reagerade på det, jag hade tänkt tanken förr men aldrig tidigare hade jag fastnat vid den och funderat vidare, ungefär som när barns leksaker blir intressanta så fort någon annan vill låna dem. Jag ska tillbaka nästa år, jobba på IKEA i Tokyo och börja spinna väven därifrån -att jag inte förstått tidigare att sådant är mitt öde.

Inte så att jag inte hört om de tidigare, jag har väl bara inte förstått storheten förrän jag såg "Casablanca" och vände bort blicken när Rick stirrade sådär sorgset på mig, drog efter andan när Ilsa äntrade baren "Rick's" och ville flytta till Paris för att kärlek var som vackrast där. Det var efter den filmen det släppte och nu vill jag ingenting annat än att se svartvita, repade filmer från förr; de tänkte lite mer då, lät dialogen föra filmerna vidare istället för explosioner och nakna bröst.


Efter texten;
*Förbud för puckon att färga håret blont -av många anledningar
*När jag läste om att så snart flytta tillbaka till landet med sneda ben och utan starka kryddor så börjar jag tveka lite igen
*Till saker vi ska göra kan läggas; gå på Gion-matsuri och titta på världens största fytverkeri i Osaka.
*Jag har lagt ut en lina till min vän "sportjournalisten" om att vi ska ha en gemensam blogg lagom till hösten; han är Bank, jag är Olsson.
*Jag har klippt hon med lockarna -och det blev snyggt.
*Om ni förresten undrar varför ni ibland får olika versioner av händelseförlopp här och i hennes resedagbok så beror det på att vi inte läser varandra alls...om man räknar bort att min blogg är hennes startsida