04 augusti, 2006

Inspektion och packning som bara blir tyngre

Det börjar bli löjligt nu. Löjligt varmt. Och när jag tänker tillbaka på mitt år här så måste jag säga att Japan har ett hemskt klimat, och hade jag vetat det hade jag tagit bättre hand om oktober, november som får anses ha varit de bästa månaderna.

...men å andra sidan säger jag alltid att jag gillar varmt, att det inte kan bli för mycket. Fast då ljuger jag.

Idag lyckades jag äntligen checka av Himeji, något jag pratat om länge men inte gjort. En halvmodern slottsstad med inte mycket mer än ett storslaget slott att erbjuda, dessutom ett av få slott som inte förstörts av krig och jordbävningar, ett öde som drabbat det mesta här. På hemvägen stannade vi även till i Kobe och gick i affärer, men utan någon större framgång.

blablabla...säger hej då till folk...har en trasig duschdörr, ingen belysning alls, en pajkotv-bänk och trehundra stora petflaskor i stora plastpåsar inför rumsinspektionen...får inte plats i väskan med presenter...Pierre har fyllt femton...tre nätter kvar i lumiere mamiya...blabla...jag vill hem.

EDIT; särskrev 300, jag måste nog lära mig svenska igen