15 november, 2005

Tar det aldrig slut.

Eftersom ivriga rykten om att jag fortar for mycket alkohol forfoljer mig sa kan jag lika garna beratta. Veckan som gick drack jag; pa torsdagen tva ol och pa lordagen sex ol samt tva shottar sake. Det ar enligt min mening inte alls for mycket utan alldeles lagom. I arlighetens namn sa var jag lite besviken i lordags nar jag upptackte att jag bjudit bort all ol.

Skolan har blivit jobbigare; eller atminstone mer tidskravande. Idiotiska laxor och narvaroplikt gor att jag inte riktigt hinner med de saker jag vill gora. Har beslutat mig for att hoppa av den mest idiotiska kursen av de alla, det japanska jordbruket. Det som borjade som ett skamt har nu orsakat mig alldeles for stor irritation. Jag lagger ner!

Till nasta termin byter jag campus och pluggar enbart japanska. Ingen ide att traggla det har andra.

Veckan var i princip; upp ur sangen (usch och fy vad jag inte klarar av att ga upp pa morgonen), ivag till skolan, ha lite lektioner, luncha, losa lite internet, gymma, dinera och sen knalla hem for laxor och skitsnack. Later lite trakigt, men jag kallar det forberedelsefasen. Ett ytterligare genombrott i spraket ar nara nu. Forhoppningsvis sa slipper jag hora den bedrovliga engelskan har snart.

Vi har lagt ner julfesten och jag siktar in mig pa ett bokprojekt istallet. Mr Wolfe ar valdigt entusiastisk.

Var andra hemmafest blev en storre succe an den forsta. Cirkus 20 personer cirkulerade lagenheten under kvallen och vi kallar det godkant. Bland annat lyckades jag konversera en kinesiska med orakade ben och overtygade henne om att hon och hennes kompisar skulle komma och dricka med oss, allt pa japanska saklart.

Var van Josefine kommer sent glomma partajet. Strax efter tio fick vi bara henne upp till hennes sang dar hon sprutade ut tre olika middagar under mindre an tva minuter. Imponerande.

Vi lyckades till och med fa till lite hangel. Jag hade varit an mer entusiastisk om det inte varit for att de bada, i olika omgangar, dackade i min sang. Sjalv fick jag sova pa golvet inne hos Wayne efter att han forsakrat mig om att han inte skulle forsoka nat.

Sondagen var sedan en dag med tre olika filmer och lite kinesiskt. Solklar tidsbov.

Dagens ord; Watashi wa Erika ga daisuki desu- Jag tycker valdigt mycket om Erika. daisuki kan jamforas med engelskans love. Anvandningsomraden; det ultimata fallet ar om man tycker valdigt mycket om nagon som heter Erika, annars sa kan man kanske forestalla sig samma scenario. Ett tips ar att byta ut namnet mot namnet pa den person man sjalv tycker om.

Efter texten;

#Juha, Hjulios finske roomie, har borjat argumentera med japaner o dyl om betydelsen av diverse snuskiga ord. Jag vill tillsta att det inte ar for att han ar i narheten av att ha ratt. Pucko.

#Fotbollskarriaren blev bara en traning lang.

#Efter att det slagit mig att jag uppskattar maten har mer och mer sa insag jag aven att jag forra veckan dinerade hos donald tva ganger forra veckan.

#Aven min meditation ar nara ett genombrott, Mr Jaffe forsoker lura pa mig att resa till Vietnam med honom under vart uppehall.

#Har i princip bokat in en resa till Malaysia i maj, ska ga pa brollop och leva loppan.