06 februari, 2006

Ont i foten

Det ar delade meningar om varfor saker hander, jag undrar mest varfor de hander just nu.

Att knalla fran Beppu till Oita var kanske inte mitt mest lyckade drag. Strackan var ungefar 2mil lang och inte sa vidare varst innehallsrik. Till hojdpunkterna horde ett aphus, ett pingvinhus och ett brollopsmottagningshus; alla placerade vid vagkanten mellan havet och ett hogt berg. Den ickeidylliska naturen var dock inte mitt stora problem, inte heller storde jag mig namnvart pa att de hade markt ut var hundrade meter; kan annars vara lite jobbigt nar man vet att man ska vandra 200stycken. Nej, mitt problem var att min vansterfot gav upp efter lite mer an halva resan, den totaldog och har tyvarr inte repat sig an. Med envishet och en gnutta dumhet lyckades jag dock slapa mig hela vagen till stationen dar jag kopte nan form av melondricka for 20kronor, samma summa som en tagbiljett fran Beppu till Oita hade kostat mig.

Aven om de inte ser helt underbara ut, har konstig placering och ar valdigt konstgjorda sa finns det faktiskt ett antal strander.

Nattbuss ar kanske inte det bekvamaste sattet att ta sig men jag kom fram till Kagoshima till slut och efter en del turer slumrade jag i solen pa en garageuppfart utanfor min nuvarande hem; Kagoshima youth hostel.

Varden ar tjock, stallet ar stokigt, svinkallt och ligger ratt off. Istallet rekommenderar jag youth hostelet pa Sakurajima (en stor vulkano som ska utforska imorn) dit jag flyttar imorn.

Promenerade runt och bekantade mig med stan men la mig ratt tidigt for att ta nya tag idag. En viss skulle det visa sig da det har sporegnat hela dagen idag och jag nu sitter dygnsur pa stadskontoret och lanar en dator pa halvtimmesbasis.

Dagens ord (verb) Ame furumasu-det regnar. Anvandningsomradena sapass sjalvklara att jag avstar fran att kommentera.

Efter texten;

*Tack Japan for 20:- inrattningar dar man kan bada, tvatta sig, basta och det tillhandahalls handduk och tval.

*Har ett paraply med mig men var for lat for att ta av mig skorna igen och hamta det -ganska hart straff pa det skulle det visa sig.

*Planerar att vara tillbaka igen pa fredag; blir en dag och natt pa sakurajima, en oppen dag i Kagoshima, nattbuss till antingen Nagasaki eller Fukuoka, en dag dar och sen nattbuss till Kyoto; pa det sattet kanske jag kan lyckas halla budget.

*Tomas kommer om mindre an tva veckor

*Grattis Erika 21ar!